FANDOM

Ślio wspomniany

Książę Viserys Targaryen – drugi syn króla Aenysa I Targaryena i królowej Alyssy Velaryon.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Viserys urodził się w 29 o.P., był trzecim dzieckiem księcia Aenysa Targaryena i lady Alyssy Velaryon[2]. Viserys i jego starszy brat, książę Aegon, byli ze swoim dziadem Aegonem I na Smoczej Skale w 37 o.P., kiedy Zdobywca zmarł podczas opowiadania wnukom historii o swoich podbojach[3].

Rządy Maegora I Edytuj

Po śmierci ojca Viserysa, króla Aenysa I, na Żelaznym Tronie nie zasiadł starszy brat Viserysa, Aegon, tylko jego wuj, Maegor. Viserys został uwięziony w Czerwonej Twierdzy jako giermek i zakładnik nowego władcy. Kiedy królowa wdowa Visenya zmarła w 44 o.P., matka Viserysa, królowa wdowa Alyssa Velaryon, uciekła ze Smoczej Skały z młodszym rodzeństwem Viserysa, Jaehaerysem i Alysanne[4].

Z tego powodu Maegor Okrutny torturował Viserysa przez 9 dni aż do śmierci księcia. Następnie jego ciało zostało wystawione na 2 tygodnie na dziedzińcu, w nadziei, iż jego matka powróci po zwłoki swojego syna, aczkolwiek Alyssa nie przybyła. W chwili śmierci Viserys miał 15 lat[4].

Przypisy Edytuj

  1. o.P. – od Podboju Aegona.
  2. Świat lodu i ognia”, dodatek: Drzewo genealogiczne Targaryenów.
  3. Świat lodu i ognia”, Królowie z dynastii Targaryenów: Aegon I.
  4. 4,0 4,1 Świat lodu i ognia”, Królowie z dynastii Targaryenów: Maegor I.