FANDOM

Ta strona to zalążek artykułu.
GoT stub biały
Serial występuje
TVBook

Thoros z Myr – wojownik, kapłan Czerwonego Boga R’hllora, pochodzący z Wolnego Miasta Myr, a poźniej także najlepszy przyjaciel Berica Dondarriona.

Wygląd i charakter Edytuj

Thoros jest gruby, barczysty, łysiejące włosy zaczął wiązać w kok. Nosi kaftan, czerwoną narzutę i stalowy napierśnik, który wykuł Gendry. Lubi dwie rzeczy: rum i walkę. Chętnie bierze udział w turniejach, gdzie walczy płonącym mieczem.

Historia Edytuj

Thoros był już ósmym synem, jego ojciec nie posiadał środków na utrzymanie tak licznej rodziny. Oddał go więc do lokalnej świątyni Pana Światła. Gdy został już kapłanem, wysłano go do Królewskiej Przystani, by nawrócić Aerysa II Targaryena na swoją wiarę. Po Rebelii Roberta stał się przyjacielem nowego króla. Brał udział w Rebelii Greyjoyów, w której wsławił się, będąc pierwszym, który biegł do szturmu w czasie zdobywania Pyke. Niedługo przed rozpoczęciem Wojny Pięciu Królów został wysłany wraz z Bericem Dondarrionem przez Eddarda Starka, w celu aresztowania i zabicia Gregora Clegane’a. Wraz z Lordem Błyskawicą założył Bractwo Bez Chorągwi. W momencie gdy Arya Stark ma opuść kryjówkę Bractwa, opowiada o swojej przeszłości, a także o tym, że w momencie przybycia do Westeros nie wierzył w R'hllora. Zginął za murem, ratując Ogara przed przemienionym niedźwiedziem.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE III
Valar Dohaeris Mroczne skrzydła, mroczne słowa Ścieżka kar A teraz jego warta dobiegła końca Pocałowana przez ogień
Wspinaczka Niedźwiedź i dziewica cud Drudzy Synowie Deszcze Castamere Mhysa
POJAWIENIA W SEZONIE VI
Czerwona kobieta Dom Zdrajca Księga Nieznajomego Drzwi
Krew mojej krwi Złamany Nikt Bitwa bękartów Wichry zimy
POJAWIENIA W SEZONIE VII
Smocza Skała Zrodzona z Burzy Sprawiedliwość królowej Łupy wojenne
Wschodnia Strażnica Za Murem Smok i Wilk