FANDOM

Ser Steffon Darklyn – jeden z siedmiu członków rodu Darklyn, którzy zostali rycerzami Gwardii Królewskiej. W czasie Tańca smoków, należał do Czarnych i był lordem dowódcą Gwardii Królowej. Ser Harrold Darke był kiedyś jego giermkiem.

Historia Edytuj

Steffon należał do rodu Darklyn z Duskendale. Wstąpił i służył w Gwardii Królewskiej króla Viserysa I Targaryena. Jego giermkiem był jego daleki kuzyn Harrold Darke.

W czasie śmierci króla przebywał w Królewskiej Przystani, jako jeden z pięciu Białych Płaszczy w stolicy (dwaj pozostali znajdowali się na Smoczej Skale). Także jako jedyny z gwardzistów Steffon sprzeciwił się koronacji syna Viserysa I, Aegona II Targaryena, ponieważ król Viserys na swą spadkobierczynię wyznaczył swoją córkę Rhaenyrę Targaryen. Uciekł ze stolicy po zabójstwie króla razem z giermkiem na Smoczą Skałę i dołączył do Rahenyry, przynosząc jej dar – zanim uciekł z miasta udało mu się zdobyć koronę króla Viserysa. Wkrótce dołączył do nowo powstałej Gwardii Królowej i został jej lordem dowódcą.

Kiedy książę Jacaerys Velaryon wezwał smoczych jeźdźców, aby walczyli dla prawowitej królowej, lord dowódca podjął wyzwanie i spróbował dosiąść smoka Seasmoke, jednak został przez niego spalony żywcem. Po jego śmierci na stanowisku lorda dowódcy zastąpił go ser Lorent Marbrand.