FANDOM

Ślio wspomniany Wm wspomniany Tzs wspomniany

Shiera Morska Gwiazda – ostatnia z Wielkich Bękartów króla Aegona IV Targaryena, zrodzona ze związku z jego ostatnią metresą, Serenei z Lys. Była kochanką Bryndena Riversa, uznawano ją za najpiękniejszą kobietę w Siedmiu Królestwach[2].

Wygląd zewnętrzny i osobowość Edytuj

Shiera była znana ze swojej urody, posiadała długie, srebrnozłote włosy i twarz w kształcie serca. Miała również heterochromię – jedno jej oko było niebieskie, a drugie zielone – mówiło się jednak, że ten defekt jedynie potęguje jej piękno. Lubiła kość słoniową, koronki oraz srebrne ubrania, ale nie złote, które uważała za zbyt wulgarne.

Czytała bardzo dużo, nawet w młodym wieku, mówiła wieloma językami oraz posiadała sporą i tajemniczą bibliotekę. Uważano, że podobnie jak jej matka była zainteresowana mrocznymi sztukami. Shiera posiadała także ciężki, srebrny naszyjnik pełen szafirów i szmaragdów, podkreślający niezwykłość jej oczu.

Biografia Edytuj

Król Aegon IV Targaryen spłodził Shierę z dziewiątą i ostatnią ze swoich metres, Serenei z Lys. Zmarła w połogu, rodząc Shierę, której imię oznaczało „Gwiazdę Morza”.

Shiera nigdy nie wzięła ślubu, ale miała wielu kochanków, którzy walczyli o jej względy. Jej przyrodni brat, Brynden Rivers, zwany Bloodravenem, był jej najbardziej zagorzałym adoratorem i wielokrotnie proponował jej małżeństwo. Chociaż Shiera odmówiła, dzieliła z nim łóżko i była rozbawiona jego zazdrością. Jej drugi przyrodni brat, Aegor Rivers, znany jako Bittersteel, również ją pragnął, co jedynie zwiększyło nienawiść pomiędzy nim a Bloodravenem[2].

Krążyły pogłoski, iż Shiera korzystała z czarów, aby wspomóc Bloodravena, kiedy ten służył jako królewski namiestnik i starszy nad szeptaczami Aerysa I[3] oraz że kąpała się w krwi dziewic w celu zachowania swojego piękna[4].

Wydarzenia z książek Edytuj

Taniec ze smokami Edytuj

Bran Stark trenuje za Murem pod okiem starożytnej trójokiej wrony, który zwie samego siebie lordem Bryndenem. Bran dowiaduje się, że ostatni zielony jasnowidz pożądał kiedyś pewną kobietę, aczkolwiek nie poznaje jej imienia[5].

Przypisy Edytuj

  1. o.P. – od Podboju Aegona.
  2. 2,0 2,1 Świat lodu i ognia”, Królowie z dynastii Targaryenów: Aegon IV.
  3. Świat lodu i ognia”, Królowie z dynastii Targaryenów: Aerys I.
  4. Rycerz Siedmiu Królestw”, „Wierny miecz”.
  5. Taniec ze smokami”, rozdział 34, Bran III.