FANDOM

Ród Redwyne z Arbor – szlachecki ród pochodzący z Reach, zaprzysiężony Tyrellom. Jest to bardzo bogaty ród, ze względu na produkcję wina złotego arborskiego. Ich siedzibą jest wyspa Arbor.

Herbem Redwyneów jest kiść winogron na niebieskim polu. Obecnie ich dewiza pozostaje nieznana.

Obecnym panem domu jest lord Paxter Redwyne, który jest żonaty z swoją kuzynką Miną Tyrell, jednocześnie jest dobrym bratem i kuzynem swego seniora lorda Mace’a Tyrella. Dzięki małżeństwu, flocie i bogactwie Redwynowie są jednym z najsilniejszych i najbardziej wpływowych rodów w Reach.

Historia Edytuj

Początki, pochodzenie, czasy Targaryenów. Edytuj

Korzenie rodu Redwynów sięgają Pierwszych Ludzi, swoje pochodzenia mogą prześledzić od Gartha Zielonorękiego, legendarnego króla Reach, (podobnie jak wiele innych rodów w Reach). Założycielem rodu był syn Gartha, Gilbert z Winorośli, według legend to on nauczył ludzi z Arboru produkcji wina. Przez lata dom Redwynenów rządził bogatą wyspą Arbor, jako królowie, zważywszy na produkcje wina, dysponowali dużymi przychodami, oraz silną flotą. Królestwo Redwyneów upadło jednak kiedy na morzu zginął król Arboru, wtedy spowinowacony z nim król Reach, Meryn III Gardener, zhołdował Arbor jako swoich wasali i przyłączył ich do swojego królestwa.

W czasie wojny domowej nazywanej Tańcem Smoków, ród Redwyne poparł sprawę króla Aegona II Targaryena i Zielonych.

Członkowie rodu pod koniec trzeciego stulecia Edytuj

Nieokreślone pokrewieństwo z linią główną

Domownicy Edytuj

Historyczni członkowie Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj