FANDOM

Ród Casterly z Casterly Rock – wygasły szlachecki ród Pierwszych Ludzi pochodzący z krain zachodu. Byli uważani za najbogatszy ród w Westeros i najsilniejszy w krainach zachodu[1].

Historia Edytuj

Legendy mówią, ze pierwszym lordem z rodu Casterly był myśliwy Corlos, syn Castera, który mieszkał w wiosce niedaleko dzisiejszego Lannisportu. Według tego podania Corlos zabił lwa nękajacego wioskę, ale oszczędził jego młode. Bogowie za ten akt miłosierdzia wskazali mu położenie wielkiej żyły złota[1].

Nie wiadomo, czy ta opowieść jest prawdziwa, pewne jest jednak, że ktoś z rodu Casterly odnalazł w Skale złoto, które zaczął wydobywać. Aby ochronić cenny surowiec, przeniósł się do jaskini i ufortyfikował wejście. W ciągu stuleci kolejni Casterly’owie drążyli w poszukiwaniu złota coraz głębiej, wykuwając jednocześnie w skałach komnaty, galerie i schody, które z czasem przerodziły się w gigantyczną fortecę, znacznie większą od wszystkich zamków w Westeros. Choć nigdy nie zostali królami, Casterly’owie stali się najbogatszymi lordami całego kontynentu i największą potęgą krain zachodu, utrzymując ten stan rzeczy przez wiele stuleci[1].

Kiedy Era Świtu przerodziła się w Erę Herosów, ze wschodu przybył złotowłosy łotrzyk, zwący się Lannem Sprytnym. W nieznany sposób udało mu się wygnać Casterlych i zagarnąć Skałę dla siebie. Istnieje na ten temat wiele sprzecznych ze sobą legend. Pewne jest jedynie tyle, że w pewnym momencie Ery Herosów ród Casterly wygasł, a ich miejsce zajęli Lannisterowie[1].

Historyczni członkowie Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Świat lodu i ognia”, Krainy zachodu.