FANDOM

Ślio wspomniany

Przylądek Bazyliszkowy – półwysep w północno-zachodnim Sothoryos. Jego nazwa wywodzi się od zamieszkujących go bazyliszków.

Położenie Edytuj

Przylądek Bazyliszkowy znajduje się nad Morzem Letnim, na wschód od Naath i na zachód od Wyspy Łez. Na północy położone są pozostałe Wyspy Bazyliszkowe. Półwysep pokrywają gęste dżungle.

Wybrzeże Sothoryos oddalone o kilka dni żeglugizylądka Bazyliszkowego nie znajduje się na mapach, pomijając te należące do mieszkańców Wysp Letnich, którzy nie dzielą się nimi z obcymi[1].

Historia Edytuj

Valyriańskie Włości trzy razy próbowały skolonizować Przylądek Bazyliszkowy – pierwsza kolonia została zniszczona przez cętkowanych ludzi, druga przez zarazę, a trzecią opuszczono po zdobyciu przez smoczych lordów Zamettaru w czwartej wojnie ghiscarskiej[1].

Podczas migracji Rhoynarów, dziesięć tysięcy okrętów Nymerii przybyło do Sothoryos. Część z nich osiadła na Przylądku Bazyliszkowym, jednak dwie z tamtejszych osad zostały zaatakowane przez handlarzy niewolników, co było jednym z powodów ostatecznego opuszczenia kontynentu przez Rhoynarów[2].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Świat lodu i ognia”, Sothoryos.
  2. Świat lodu i ognia”, Dziesięć tysięcy okrętów.