FANDOM

Ta strona to zalążek artykułu.
GoT stub biały
UnsuelliedS3

Nieskalani w pełnym rynsztunku.

Nieskalani (val.dovageris) -  żołnierze-eunuchowie z Zatoki Smoków, dawnej Zatoki Niewolniczej. Zabierani byli swoim rodzinom z całego Essos. Ich szkolenie odbywało się głównie w Astaporze, tylko tam można ich kupić. Cena jest wysoka, ale nie przewyższa tej za Złotą Kompanię. W pełni oddaje jednak umiejętności i poziom wyszkolenia każdego wojownika.

SzkolenieEdytuj

Chłopcy zaczynają szkolenie bardzo wcześnie, w wieku 5 lat. Ćwiczą codziennie, aby do perfekcji opanować sprawność fizyczną. Poznają sztuki walki każdym rodzajem broni, krótkim mieczem, włócznią itd. Jeśli s
707 Grey Worm Unsullied
zkolony zawiedzie, jest zabijany, ponieważ przynosi to hańbę Astaporowi. Dlatego też, do końca treningu przeżywa jedna trzecia. Każdy trenowany żołnierz musi się zmierzyć ze swoim lękiem w bardzo bezkompromisowy sposób, np. poprzez wrzucenie do morza, aby nauczyli sie pływać i wyzbyli strachu przed głębokością. Szkolenie jest bardzo surowe, pełne dyscypliny. Jednym z końcowych stadium szkolenia jest wyprawa na targ. Polega ona na tym, że gdy szkolony chce otrzymać tarczę, musi znaleźć na targu płaczące niemowlę i zabić je na oczach matki. Srebrną markę otrzymuje właściciel dziecka, a nie jego matka. 

PołuszeństwoEdytuj

Są niezwykle lojalni, wierni i posłuszni. Wykonają każdy rozkaz swego pana, nawet samobójstwo. 

TożsamośćEdytuj

Po kastracji zyskują nową tożsamość. Ich imię jest dwuczłonowe. Powstaje z przypadkowej nazwy koloru oraz nazwy szkodnika, np Szary Robak, Czerwona Pchła, Czarny Szczur. Mają im przypominać, że są tylko nic nie znaczącym robactwem.