FANDOM

Nowy książę Dorne obiecuje wsparcie.

Książę Martell – książę Dorne, lord Słonecznej Włóczni i głowa rodu Martellów. Rządzi od czasu porażki Ellarii Sand, która doprowadziła do śmierci Dorana Martell i Trystane'a Martell.

Historia Edytuj

Sezon 8 Edytuj

Zanim Bitwa lodu i ognia dobiegła końca, Książę Martell zdołał przejąć kontrolę nad Dorne i zostać nowym księciem Dorne. Planując trwającą wojnę przeciwko Cersei, Varys wspomina, że ​​książę zobowiązał się do wsparcia Daenerys Targaryen.

Książę jest obecny w Smoczej Jamie podczas procesu Tyriona Lannistera, który ma miejsce kilka tygodni po zabójstwie Daenerys Targaryen. Zgadza się na wybranie Bran Stark na Władcę Sześciu Królestw po zaproponowaniu tego przez Tyriona.

Za kulisami Edytuj

Tożsamość Edytuj

Książę Dorne nie jest identyfikowany przez imię ani Ród w serii, ale nosi barwy i Herb Rodu Martell. Aktor, Toby Osmond, specjalnie zbadał i naśladował księcia Oberyna Martella, stwierdzając, że gra młodszego brata Dorana i Oberyna Martella.

List z symbolem słońca domu Martell można również zobaczyć w „ Ostatnim z Starków ”, podczas gdy Varys wspomina przybycie Złotej Kompanii do Lądowiska Króla.

W serii książek księciem mógłby być Manfrey Martell (kuzyn Dorana) lub Quentyn Martell (drugi syn Dorana), ale te postacie nigdy nie zostały wprowadzone w serialu telewizyjnym. Książę może być także postacią stworzoną wyłącznie na potrzeby serialu.

Przypisy Edytuj