FANDOM

Got występuje Sk występuje Nm występuje Tzs występuje
TVBook

Jhiqui – młoda dothracka kobieta, która razem z Irri i Doreah została sprezentowana Daenerys Targaryen jako służka.

Wygląd Edytuj

Jest w tym samym wieku, co Daenerys, obie mają po 14 lat[1]. Jhiqui ma skórę w kolorze miedzi, czarne włosy i oczy w kształcie migdałów[2]. Ma szerokie biodra i duże piersi[3].

Ostatnie wydarzenia Edytuj

Gra o tron Edytuj

Urodziła się w rywalizującym khalasarze, który został pobity przez khala Drogo. Została wzięta do niewoli. Razem z Doreah i Irri stały się służkami sprezentowanymi Daenerys z okazji ślubu[4]. Jhiqui miała uczyć khaleesi języka Dothraków[2]. Pozostała lojalna wobec Dany nawet po śmierci khala Drogo[5].

Starcie królów Edytuj

Po pokonaniu czerwonego pustkowia Irri i Jhiqui próbują przekonać Daenerys, aby nie zatrzymywali się w Vaes Tolorro, wierząc, że miasto jest nawiedzane przez duchy[6].

Nawałnica mieczy Edytuj

Jhiqui jest obecna, gdy Daenerys kupuje Nieskalanych i uwalnia Rhaegala, by zaatakował handlarzy niewolnikami.

Taniec ze smokami Edytuj

Jhiqui i Irri zaczyna podobać się Rakharo, który urósł i stał się bardziej muskularny. Służki sprzeczają się, którą z nich wolałby Dothrak[7]. Jhiqui później towarzyszy Daenerys w królewskim orszaku[8]. Ona i Irri wyjeżdżają z Meereen, by odnaleźć Daenerys po jej zniknięciu na grzbiecie Drogona[9].

Przypisy Edytuj

  1. Nawałnica mieczy”, Dodatek.
  2. 2,0 2,1 Gra o tron”, rozdział 11, Daenerys II.
  3. Taniec ze smokami”, rozdział 3, Jon I.
  4. Gra o tron”, rozdział 23, Daenerys III.
  5. Gra o tron”, rozdział 68, Daenerys IX.
  6. Starcie królów”, rozdział 12, Daenerys I.
  7. Taniec ze smokami”, rozdział 36, Daenerys VI.
  8. Taniec ze smokami”, rozdział 52, Daenerys IX (III).
  9. Taniec ze smokami”, rozdział 55, Gwardzista Królowej.