FANDOM

Ta strona to zalążek artykułu.
GoT stub biały

Inni (ang. The Others) lub w serialu Biali Wędrowcy (ang. White Walkers) – wymarli podczas Bitwy lodu i ognia człekokształtni nieumarli, egzystujący na dalekiej północy, poza Murem. Na początku powieści wspomniano, że ludzie nie widzieli ich od ośmiu tysięcy lat. Ich legenda jest dosyć popularni w kulturze Westeros. Chociaż przez setki lat niewielu w nich wierzyło, to są bohaterami licznych mitów, legend i opowiadań niań oraz, co ciekawe, ich nazwy używa się jako swego rodzaju przekleństwa np. „Niech inni porwą…”.

Walczyli za pomocą lodowych ostrzy, a zginięcie z ich ręki, lub dotknięcie przez nich już nieżyjącego, oznaczało przemianę w jednego z nich (warto też zaznaczyć, że po przemianie oczy ofiary stają się niebieskie). Byli niewrażliwi na ataki wszelkiego typu z wyjątkiem podpalenia (o czym także wspominają legendy), broni wykonanej ze smoczego szkła, czyli obrobionego obsydianu oraz valyriańskiej stali.

Mogli oni wskrzeszać nieżywych ludzi, a także zwierzęta, którzy stają się ich nieporadnymi sojusznikami. Według opowiadań podczas pierwszej inwazji na Westeros dosiadali oni ogromnych pająków.

Warto dodać że Inni zostali stworzeni przez dzieci lasu do obrony przed Pierwszymi Ludźmi. Dowiadujemy się o tym z wizji Brana Starka.