FANDOM

Król Harren Hoare, znany też jako Harren Czarny, lub Czarny HarrenŻelazny człowiek, ostatni Królem Wysp i Rzek władający Żelaznymi Wyspami i Dorzeczem do czasów Podboju Aegona.

Historia Edytuj

Harren był żelaznym człowiekiem, królem z dynastii Hoare, władającym Żelaznymi Wyspami i Dorzeczem ze swego zamku Harrenhal. Harrenhal był największym zamkiem w całej historii Westeros. Dla porównania, jako przykład można podać rodową siedzibę rodu Tullych, o której napisano, że w Harrenhal zmieściło by się dziesięć takich zamków jak Riverrun. Zamek Harrena został zbudowany tak, aby być niezdobytym przez jakiekolwiek atak.

Jednak gdy Aegon Targaryen najechał Siedem Królestw, wasale króla Harrena pochodzący z Dorzecza, wiedzeni przez Edmyna Tully'ego zbuntowali się przeciw Harrenowi. Aegon Zdobywca wypuścił swego smoka, Baleriona, który smoczym ogniem stopił mury i wierze dopiero co ukończonego Harrenhal, paląc wszystkich , którzy byli w środku, w tym Harrena i jego synów. Gdy jego armia została zniszczona, miejsce rodu Hoare zastąpił ród Greyjoy.