FANDOM

Świat realny
To jest artykuł o serialu HBO. Możesz być także zainteresowany książką George'a R.R. Martina, grą Telltale Games, grą przeglądarkową, strategiczną lub przygodową grą Cyanide Studios o tych samych nazwach.

Gra o tron (ang. Game of Thrones) – amerykański serial fantasy będący adaptacją sagi pod tytułem Pieśń odu i ognia autorstwa George R. R. Martina. Twórcami serialu są David Benioff i Daniel Brett Weiss. Emitowany na stacji HBO. Swoją premierę w amerykańskiej telewizji miał 17 kwietnia 2011, a w Polsce – dzień później. Ostatni odcinek był nadawany w Stanach Zjednoczonych 20 maja 2019, z kolei w Polsce – następnego dnia. Tydzień później HBO pokazywało serial dokumentalny Gra o tron: Ostatnia warta, który przedstawiał historię stworzenia tego serialu.

Wyprodukowano osiem sezonów podzielonych na dziesięć odcinków. Wyjątkami są siódmy sezon podzielony na siedem części i ósmy sezon, który podzielono na sześć odcinków.

Produkcja serii była prowadzona w Belfaście, stolicy Irlandii Północnej, głównie w Paint Hall Studios. Tytuł jest największą oraz najbardziej pochłaniającą koszty produkcją, kiedykolwiek przygotowaną w Irlandii Północnej. Tworzenie serialu odbywało się również na Malcie, Islandii, Chorwacji, Maroku, Hiszpanii i Stanach Zjednoczonych.

Autorzy Edytuj

Dawniej:

Lista odcinków Edytuj

Beautiful Death Edytuj

HBO zatrudniło artystę, Roberta M. Balla, który do każdego z odcinków wykonuje ilustrację z serii tzw. „pięknej śmierci”. Jego grafiki przedstawiają najbardziej kluczowe momenty odcinków, a także najważniejsze ostatnie chwile życia różnych postaci. Ilustracje są pełne nawiązań i symboli. Każda grafika pojawia się na blogu autora w ciągu tygodnia od premiery najnowszego odcinka.</div>