FANDOM

Lord Emmon Frey – rycerz i członek rodu Freyów, drugi syn lorda Przeprawy Waldera FreyaBliźniaków i jego pierwszej żony Perry Royce. Jego żona to lady Genna Lannister, siostra lorda Tywina Lannistera, mają czterech synów: Cleosa, Lyonela, Tiona i Waldera Freyów, jest dziadkiem Tywina i Willema Freyów. Lord Riverrun i pan nowego rodu Frey z Riverrun.

Wygląd i charakter Edytuj

Emmon z wyglądu przypomina swego ojca, ma łasicowaty wygląd, jest dosyć niski i słaby oraz szczupłą twarz ze słabym podbrudkiem. Po za tym kompletnie wyłysiał na skutek wielu lat życia w stresie.

Emmon jest strasznie nerwowym człowiekiem, przy tym bardzo tchórzliwym, mało pewnym siebie i bardzo podlegającym swojej despotycznej żonie, do tego stopnia że jest w stanie sprzeciwić się reszcie rodziny byle zadowolić żonę. Genna żona Emmon ma nad nim całkowity wpływ i kontrolę, jak złośliwi żartowali jako prezent ślubny Emmon dostał w prezencie jedynie niestrawności. W istocie ciągłe podporządkowanie żonie i konflikty z nią sprawiają że Emmon ma nie tylko kompleksy, jest ciągle nerwowy i na pewien sposób wykończony psychicznie. Umiejętności Emmona zarówno przywódcze jak i militarne czy rycerskie są bardzo nisko oceniane zarówno przez rodzinę ze strony żony jak i resztę Freyów i Lannisterów. Po tym kiedy zostaje lordem według wielu zbyt bardzo się tym nadyma, choć rzeczywistości nawet jego żona uważa że to spory błąd.

Jest uzależniony od żucia czerwonego liścia.

Historia Edytuj

Emmon urodził się w Bliźniakach w 233 o.P.[1] jako drugi syn lorda Przeprawy Waldera Freya i jego pierwszej żony, lady Perry Royce. Emmon ma bardzo liczne rodzeństwo, pierwsze lata młodości spędził ze swoim rodzonym rodzeństwem : Stevronem

W wieku 14 lat jego ojcu udało się ustalić małżeństwo Emmona z lady Genną Lannister, córką lorda Tytosa Lannistera. Emmon poślubił siedmioletnią Gennę, jednak młoda Genna razem z wiekiem i dorastaniem okazała się bardzo despotyczną żoną i szybko podporządkowała sobie męża i tak słabowitego męża.

Emmon poprzez ślub zyskał tylko to, że związał się z rodem Lannister. Emmon o pamiętnej uczty na której się zaręczył z Genną, panicznie zaczął się bać Tywina Lannistera, który bez ogródek sprzeciwił się małżeństwu siostry. Z czasem kiedy Genna zaczęła dominować męża coraz mocniej wymusiła na nim przeprowadzę na stałe do Casterly Rock.

Emmon i Genna mieli czworo dzieci: Cleosa, Lyonela, Tiona i Waldera Freya zwanego „Czerwony Walder”. Szeptano, że nie są to dzieci Emmona, jednak nikt nigdy nie ośmielił się tego powiedzieć głośno.

Wojna Pięciu Królów Edytuj

W 298 o.P. ser Emmon uczestniczył razem z pięcioma braćmi w turnieju namiestnika w Królewskiej Przystani. Po wybuchu Wojny Pięciu Królów, Emmon razem z synami dołączył do swych krewniaków z domu Lannisterów. Jego najstarszy syn służył w armii swego kuzyna, ser Jaimego Lannistera, a jego trzeci syn, Tion, służył jako giermek. Mimo że lord Walder i cały ród Freyów przysiągł lojalność i przyłączył się do Robba Starka, to Emmon jak i jego synowie został wierny Lannisterom.

W czasie walk do niewoli dostają się dwaj jego synowie Cleos oraz Tion. Cleos potem jest wykorzystywany jako posłaniec do stolicy. Ostatecznie pomaga on w ucieczce ser Jaimego z niewoli i ginie zabity przez banitów, z kolei jego trzeci syn Tion zostaje zamordowany w zemście przez lorda Rickarda Karstarka.

Lord Riverrun Edytuj

Choć Emmon nie bierze żadnego czynnego udziału w Krwawych Godach jest jednym z najważniejszych filarów umów między Freyami a Lannisterami. W ramach umowy między Tywinem Lannisterem a Walderem Frey'm, Emmon jako spowinowacony z Lannisterami ma otrzymać zamek Riverrun (siedzibę dotychczasowych władców Dorzecza, rodu Tullych) razem z okolicznymi ziemiami oraz tytułem lorda Riverrun, jednak bez tytułu lorda Protektora Tridentu, gdyż ten tytuł należy obecnie do lorda Petyra Baelisha.

Emmon jest zachwycony z nagrody i zaraz po Krwawych Godach decyduje się jak najszybciej ruszyć do swojej nowej siedziby, mimo że wiele osób doradza mu by narazie nie opuszczał skały. Razem z nim wyrusza ser Daven Lannister który prowadzi armię Lannisterów która ma zdobyć zamek dla Emmona. Lord Frey otrzymuje na miejscu również wsparcie od swojego ojca w postaci kordonu co najmniej 2000 zbrojnych pod wodzą ser Rymana Freya którzy mają pomóc w zdobyciu zamku. Riverrun jest obecnei pod władaniem kasztelana ser Bryndena Tullyego który wciąż trzyma zamek i nie chce go poddać nowej władzy.

Emmon bierze udział w oblężeniu Riverrun, jest jednak bardziej biernym świadkiem niż aktywnym uczestnkiem. Cały czas kursuje między obozami Freyów oraz Lannissterów. Z jedenj strony ciągle nachodzi swego bratanka ser Rymana Frey który przywiózł w charakterze zakładnika lorda Edmure Tullyego gozi jego powieszeniem jeżeli zamek się nie podda, jednak Blackfish nic sobie z tej grozby nie robi a ostatecznie Ryman traci twarz i nie decyduje się zabić Tullyego. Emmon jednak naciska macno na bratanka aby ten powiesił lorda Edmure'a, doskonale zdając sobie sprawę żę Tully ma owiele lepsze prawa do zamku i ziem i że nigdy nie będzie bezpieczny dopuki Tully żyje. Z drugiej strony ciagle nachodzi ser Davena Lannistera, teraz namiestnika Zachodu aby nie szturmował zamku, gdyż obecnie to jego siedziba i chce zają go w jak najlepszym stanie.

Rodzina Edytuj

Emmon ożenił się z córką lorda Casterly Rock i namiestnika Zachodu, seniora jednego z najpotężniejszych rodów Westeros Tytos Lannister i Jeyne Marbrand, lady Genną Lannister, miał wtedy 14 lat, a Genna 7 lat. Mają czwórkę synów :

Przypisy Edytuj

  1. o.P. – od Podboju Aegona.