FANDOM

Ślio wspomniany Got wspomniany Sk wspomniany Nm wspomniany Udw występuje Tzs wspomniany

Ser Daven Lannister – rycerz i członek rodu Lannisterów pochodzący z młodszej gałęzi, najstarszy syn ser Stafforda Lannistera i jego żony lady Myrandy Lefford, brat Cerenny i Myrielle’i Lannisterów, wnuk ser Jasona Lannistera, bratanek lady Joanny (żony lorda Tywina Lannistera), Damona Lannisterów oraz Lynory Hill, kuzyn Cersei, Jaime, Tyriona, Damiona, Lancela, Martyna, Willema, Janei, Tyreka Lannisterów oraz Cleosa, Lyonela, Tiona oraz Waldera Freyów. Po śmierci swego wuja, lorda Tywina, został mianowany przez królową Cersei nowym namiestnikiem Zachodu.

Wygląd i charakter Edytuj

Daven ma typowo lannisterskie cechy, długie złote blond włosy, jednak w odróżnieniu od reszty lannisterów ma radosne brązowe oczy (lannisterowie zwykle mają oczy zielone). Do tego ma płaski nos i duży podbródek. Po śmierci swego ojca składa ślub że nie zetnie włosów do puki nie pomści ojca, przez co zapuścił imponującą bardzo gęstą brodę, bokobrody oraz grube wąsy. [2]

Daven ma bardzo przyjazny charakter, jest bardzo bezpośredni, nieco rubaszny przy tym i żartobliwy. Ma bardzo pogodne uosobienie[2] i radosny sposób bycia. Jest dosyć bystry, bezpośredni i nie bardzo lubi gry i podchodzi, zamiast tego woli bezpośrednie rozmowy i utarczki słowne.

Daven w odróżnieniu od swego ojca, ma opinie doskonałego wojownika oraz dowódcy.

Historia Edytuj

Młodość Edytuj

Daven urodził się w potężnym rodzie Lannisterów, w 272 o.P.[1] w Casterly Rock. Jako syn ser Stafforda Lannistera kuzyna i szwagra, lorda Tywina Lannistera i lady Myrandy Lefford. Pochodził on z młodszej linii rodu Lannisterów wywodzących się od czwartego syna lorda Casterly Rock Gerolda Lannistera, ser Jasona Lannistera, miał dwie siostry Cerenne i Myrielle Lannisterów. Daven młodość spędził w Casterly Rock, gdzie dorastał i się wychowywał.

W pewnym momencie życia Daven został pasowany na rycerza.

Osiągając pewien wiek ojciec Davena, ser Stafford postanowił wydać swego najstarszego syna za pannę z szlacheckiego rodu. Przed wybuchem wojny Stafford negocjuje zaręczyny z Desmerą Redwyne córką lorda Arbor, Paxtera Redwynea, jednak przed wybuchem wojny nie udaje się wynegocjować umowy małżeńskiej oraz nie dochodzi ona do skutku.

Wojna Pięciu Królów Edytuj

Kiedy Catelyn Stark porwała Tyriona Lannistera lord Tywin Lannister postanowił zebrać swoje chorągwie do wojny z Riverrun. Daven podobnie jak jego ojciec dołącza do potężnej armii Lannisterów.

Ser Daven oferuje swemu wujowi lordowi Tywinowi że będzie on kąsał tyły przeciwnika, palił i grabił Dorzecze aby zasiać strach u nieprzyjaciół. Jednak lord Tywin się nie zgada twierdzą że są pewne zdania dla lwów a inne dla psów. Daven pozostaje z główną armią Lannisterów, podczas kiedy ser Amory Lorch oraz ser Gregor Clegane palą i grabią Dorzecze.

Po klęsce Jaimego Lannistera oraz koronacji Robba Starka na króla Północy. Ojciec Davena ser Stafford zostaje wysłany do Lannisportu aby tam zorganizował nową armię Lannisterów. Daven wyrusza razem z ojcem i mu pomaga w organizowaniu nowej armii.

Kiedy jednak nie doświadczone siły Stafforda wmaszerowują i obozują pod Oxcross, zostają niespodziewanie zaskoczeni przez atak Młodego Wilka. Wojska z Północy i Dorzecza rozbijają w puch źle dowodzone, niedoświadczone i źle zorganizowane siły. Ojciec Davena ser Stafford zostaje zabity w bitwie pod Oxcross przez lorda Rickarda Karstarka. Ser Daven przejmuje dowodzenie nad niedobitkami i rozbitą armią, gromadzi rozproszone i rozbite siły Lannisterów oraz decyduje się wycofać do Lannisportu. Po za tym Daven przysięga pomścić ojca, przy tym ślubuje że nie zetnie włosów dopóki się nie zemści i nie zabije lorda Rickarda.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 o. P. – od Podboju Aegona.
  2. 2,0 2,1 Uczta dla wron”, rozdział 33, Jaime V (III).