FANDOM

Ślio wspomniany Udw wspomniany

Lord Aenar Targaryen, zwany Aenarem Wygnańcem – pochodzący z Valyrii szlachcic z rodu Targaryen, pierwszy lord Smoczej Skały. Był ojcem Daenys Marzycielki i Gaemona Wspaniałego[1].

Biografia Edytuj

Dwanaście lat przed zagładą Valyrii, w 126 p.P.[2], córka Aenara, Daenys Marzycielka, przewidziała zniszczenie Valyrii. Na wieść o tym, Aenar sprzedał swoje ziemie we Włościach oraz Krainach Długiego Lata, po czym przeniósł się z całym swoim bogactwem, krewnymi, niewolnikami i smokami na Smoczą Skałę – posępną wyspiarską cytadelę na wulkanicznej wyspie na wąskim morzu. Targaryenowie nie zaliczali się do najpotężniejszych rodzin smoczych lordów, a rywale uznali ich ucieczkę za oznakę tchórzostwa. Jednakże dzięki opuszczeniu Valyrii, rodzina Aenara pozostała jedynym rodem smoczych lordów, który przetrwał Zagładę oraz nastałe po niej Stulecie Krwii[1].

Aenar był lordem Smoczej Skały aż do swojej śmierci, po której władzę przejął jego syn Gaemon[1].

W czasach Wojny Pięciu Królów wierzy się, że treść wizji Daenys, córki Aenara, została zapisana w książce o nazwie „Znaki i omeny”, obecnie zaginionej. Arcymaester Marwyn twierdzi w swoim dziele „Księga zaginionych ksiąg”, iz znalazł jej trzy strony[3].

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Świat lodu i ognia”, Królestwo Smoków: Podbój.
  2. p.P. – przed Podbojem Aegona.
  3. Uczta dla wron”, rozdział 11, Córka krakena.