FANDOM

Serial wspomniany Ślio wspomniany Wr wspomniany Wm wspomniany Got wspomniany Sk wspomniany Nm wspomniany Udw wspomniany Tzs wspomniany

Książę Aemon Targaryen, znany również jako Aemon Smoczy Rycerz to rycerz Gwardii Królewskiej uznawany za jednego z najlepszych i najszlachetniejszych rycerzy w Westeros. Urodził się w roku 136 o.P. jako drugi syn księcia Viserysa (później króla Viserysa II). Władał Mroczną Siostrą, mieczem królów i książąt.

Wygląd i osobowośćEdytuj

Mówi się że Aemon miał te zalety co jego brat Aegon ale nie podzielał jego wad. Miał srebrnozłote włosy i fioletowe oczy.

HistoriaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Gdy był niemowlęciem jego brat Aegon uderzył go smoczym jajem z jego kołyski. Z rodzeństwa Aemon lubił tylko młodszą siostrę Naerys. I on i Naerys nie lubili Aegona ale decyzją ich ojca Aegon i Naerys zawarli ślub. Podobno i Naerys i Aemon płakali podczas niego. Dworskie kroniki nie piszą o płaczu ale na pewno bracia pokłócili się w czasie uczty. Aemon wstąpił do Gwardii Królewskiej za panowania Aegona III lub Daerona I. Był znany pod przydomkiem Smoczy Rycerz ze względu na smoka z białego złota na jego hełmie.

Podbój DorneEdytuj

Gdy Daeron pojechał tłumić poważne dornijskie powstanie Aemon mu towarzyszył. Gdy Młodego Smoka zamordowali zdradzieccy posłowie Aemon zabił dwóch ale został ranny i dostał się do niewoli Wylów.

Rządy BaeloraEdytuj

Baelor I poszedł na piechotę do Dorne i prosił lorda Wyla o wypuszczenie swego kuzyna ale ten odmówił. Po powrocie ze Słonecznej Włóczni z rozkazem księcia Wyl z niechęcią dał mu klucz do klatki Aemona. Ale klatkę zawieszono nad dołem ze żmijami. Baelor przeszedł do klatki pokąsany i ją otworzył. Aemon wydostał się , przerzucił Baelora przez ramię , wspiął się na klatkę i przeskoczył dół. Po powrocie do Królewskiej Przystani Aemon patrzył jak rosną szaleństwa religijne jego kuzyna.

Rządy Viserysa IIEdytuj

Gdy zmarł on na tronie zasiadł Viserys II, jego ojciec. Po roku zmarł i królem został Aegon IV.

Rządy Aegona IVEdytuj

Aemon zawsze bronił Naerys i za panowania Aegona pokonał złego rycerza oskarżającego królową o cudzołóstwo. Aegon IV przyłapał swoją metresę na zdradzie z ser Terrece'em Toyne i zabił i ją i jego. Gdy bracia Toyne'a chcieli pomścić jego śmierć Aemon udaremnił próbę zamachu ale sam zginął.