FANDOM

Ślio wspomniany

Królowa Aemma Arryn – pierwsza żona króla Viserysa I Targaryena, wnuczka króla Jaehaerysa I i jego siostry–żony, królowej Alysanne[3].

Biografia Edytuj

Aemma była córką lorda Rodrika Arryna oraz jego żony, lady Daelli Targaryen, córki króla Jaehaerysa I i jego siostry–żony, królowej Alysanne. Aemma wyszła w 93 o.P. za swojego kuzyna, księcia Viserysa Targaryena. Po śmierci swojego dziadka, Aemma stała się królową, ponieważ jej mąż, Viserys, został wybrany następcą tronu podczas Wielkiej Rady w 101 o.P.[3].

W pierwszych latach małżeństwa Aemma wielokrotnie zachodziła w ciążę. Wielokrotnie cierpiała ze względu na poronienia i urodziła syna, który ostatecznie zmarł w kołysce. W 97 o.P. Aemma urodziła zdrową córkę, księżniczkę Rhaenyrę. Królowa i jej mąż uwielbiali swoje jedyne żywe dziecko[3].

Na początku 105 o.P. Aemma ponownie zaszła w ciążę. Pod koniec roku urodziła syna, księcia Baelona Targaryena. Królowa zmarła podczas porodu, jej syn przeżył ją o jeden dzień[3].

Dziedzictwo Edytuj

Córka Aemmy, Rhaenyra, została wybrana na następczynię Viserysa pod koniec 105 o.P., po śmierci Aemmy i Baelona oraz po kłótni króla z jego młodszym bratem, księciem Daemonem. Pomimo faktu, że lordowie królestwa przysięgli Rhaenyrze wierność w 105 o.P.[3], córka Aemmy znalazła się w walce o tron po śmierci swojego ojca w 129 o.P. Po śmierci pierwszej żony Viserys ożenił się ponownie, z lady Alicent Hightower, z którą miał czwórkę dzieci. Najstarszy z nich, książę Aegon, został koronowany na króla przez lorda dowódcę Gwardii Królewskiej, ser Cristona Cole’a, i królową regentkę Alicent Hightower, próbujących obalić Rhaenyrę, która była wówczas nieświadoma śmierci swego ojca[4].

Ten konflikt o władzę doprowadził do wybuchu wojny domowej znanej jako Taniec Smoków, która spowodowała śmierć zarówno Rhaenyry i Aegona, jak i większości potomstwa Rhaenyry oraz całego rodzeństwa, oraz wszystkich dzieci Aegona[4][5].

Córka Aemmy, Rhaenyra, miała sześcioro dzieci, z których jedno poroniła. Jej dwóch najmłodszych synów, książęta Aegon i Viserys II stali się później królami – Aegonem III oraz Viserysem II. Dynastię smoczych królów kontynowała linia Viserysa. Ponadto córka Aegona, Daena i syn Viserysa, Aegon, mieli razem bękarciego syna, Daemona, który założył ród Blackfyre[4][6][7][8].

Przypisy Edytuj

  1. o.P. – od Podboju Aegona.
  2. Świat lodu i ognia”, Królowie z dynastii Targaryenów: Jaehaerys I.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 Książę łotrzyk”.
  4. 4,0 4,1 4,2 Księżniczka i królowa”.
  5. Świat lodu i ognia”, Królowie z dynastii Targaryenów: Aegon II.
  6. Świat lodu i ognia”, Królowie z dynastii Targaryenów: Aegon III.
  7. Świat lodu i ognia”, Królowie z dynastii Targaryenów: Viserys II.
  8. Świat lodu i ognia”, Królowie z dynastii Targaryenów: Aegon IV.