FANDOM

Ślio wspomniany

Książę Aegon Targaryen – drugie dziecko, pierwszy syn i dziedzic króla Aenysa I Targaryena i królowej Alyssy Velaryon. Był smoczym jeźdźcem, który po śmierci swojego ojca latał na jego smoku, Żywym Srebrze.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Aegon urodził się w 26 o.P., był drugim dzieckiem księcia Aenysa Targaryena i lady Alyssy Velaryon[2]. Aegon i jego młodszy brat, książę Viserys, byli ze swoim dziadem Aegonem I na Smoczej Skale w 37 o.P., kiedy Zdobywca zmarł podczas opowiadania swoim wnukom historii o swoich podbojach[3].

W 41 o.P., za panowania swojego ojca Aenysa I, Aegon poślubił swoją starszą siostrę Rhaenę. Podczas uczty weselnej król oficjalnie mianował ssojwgo najstarszego syna księciem Smoczej Skały, co spotkało się z oburzeniem królowej wdowy Visenyi, która w akcie protestu opuściła ucztę[4]. Kazirodcze małżeństwo Aegona i Rhaeny stało się jednak jedną z przyczyn powstania radykalnych wyznawców Wiary Siedmiu[4][5].

Walka o tron Edytuj

W 42 o.P. Aegon i Rhaena zostali uwięzieni przez członków Wiary Wojującej pod Crakehall, a ich ojciec, król Aenys I zmarł na Smoczej Skale. Królowa wdowa Visenya sprowadziła swojego syna Maegora z wygnania w Essos, a on ogłosił się królem[4][6]. Kiedy Bracia Ubodzy, ktorzy oblężali Crakehall, odeszli, aby pomaszerować na Królewską Przystań, Aegon i Rhaena uciekli do Casterly Rock, gdzie znaleźli się pod ochroną lorda Lymana Lannistera, nadużywającego prawa gościnności. Tam w następnym roku urodziły się bliźniacze córki Aegona i Rhaeny, Aerea i Rhaella[4][6][2].

Aegon został w 42 o.P. ogłoszony królem przez swoją matkę Alyssę. W 43 o.P. Tyanna z Wieży ostrzegła Maegora, że Alyssa potajemnie kontaktuje się ze Starkami, Arrynami, Baratheonami i Lannisterami. Jednakże wielcy lordowie mieli oficjalnie poprzeć sprawę Aegona po zwycięstwie. Tak więc Aegon nazwał swojego wuja tyranem oraz uzurpatorem[4][6] i poprowadził przez dorzecze liczącą 15 000 ludzi armię, którą dowodził ze grzbietu Żywego Srebra[4]. Armie wierne Żelaznemu Tronowi maszerowały ku nidmu z trzech stron. Siły Aegona były większe od każdej z nich, ale młody i niedoświadczony dowódca nie chciał atakować i pokonać każdą armię z osobna. Podczas bitwy nad Okiem Boga Maegor zaatakował Aegona na Balerionie. Zdecydowanie większy i potężniejszy smok zabił Żywe Srebro i jego jeźdźca[4][6].

Przypisy Edytuj

  1. o.P. – od Podboju Aegona.
  2. 2,0 2,1 Świat lodu i ognia”, dodatek: Drzewo genealogiczne Targaryenów.
  3. Świat lodu i ognia”, Królowie z dynastii Targaryenów: Aegon I.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 4,6 Synowie smoka”.
  5. Świat lodu i ognia”, Królowie z dynastii Targaryenów: Aenys I.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Świat lodu i ognia”, Królowie z dynastii Targaryenów: Maegor I.